Come on girls come on boys, it's you future it's your choice

Idag har jag, Emelie, mamma och Anton grillat Marshmallows. Det faktum av att jag inte borde uttala mig när dom grillas är ett stort komma-ihåg. Idag vaknade jag vid 09-10tiden av att farfar ringde och ville att jag skulle följa med till min farbror på kalas på fredag. Men tyvärr så kan jag inte eftersom att Annely ska komma och Emelie bor här. Så det blir att stanna hemma, men det blir nog bra det med ska vi se. Vi tog bussen in till stan vid 4 för att åka och köpa glass. Vi hittade en glass som hette XXL, DEEN köpte vi. :3 Den kostade mig 52:-, fast två då, 104:-. 8 kulor glass, ALDRIG igen. Jag tror aldrig  att jag varit så mätt, någonsin. Åkte hem vid 18:01, satte mig vid datorn och spelade LoL med Adrian och Johan. Nu ska jag sätta mig och spela Sims 3 ett tag!

Youth of the nation

I fredags tog Frida studenten, grattis Frida!

Jag och Emelie for till Luleå för att fira Fridas student, det var extremt kul. Frida hade dock väldigt kul med min telefon, blehö! Nu kommer det mest bara bilder och sådant kul!

Grattis Frida!

Det älskade fiskespelet!

Här sitter jag och pillar på Emils rygg. :3

Välja musik, tralalala. Svar ja, jag hade vikt in kanterna på klänningen, den for iväg annars. ):

Det kommer en video senare också. När jag lyckats klura ut hur man gör sådant villsäga. Godnatt med er, borde nog sova nu!

Credo Revolution

Rockstad: Falun, var underbart!

Dag 1, 1/6:

Onsdag, vi satte oss på tåget ner mot falun vid 21:15 eftersom att tåget var waaaaaaay försenat
. När vi klev på tåget och vi hade åkt kanske 10-25 minuter så kom jag på att jag inte hade tagit med min telefon. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra. Då tog Emelie fram den som en räddare i nöden, hon hade suttit och tryfflat på den den jäkeln. Men tur var väl det, för hon hittade den på min säng hemma hos mig innan vi for. På tåget träffade vi en heeeeeel del intressanta människor. Jag tror jag döpte alla förutom Marie till Hjalmar och Ingemar. Vojvoj, jag och namn..

Dag 2, 2/6:

Torsdag, vi kom till uppsala tidigt på morgonen, eller okej, vid 9 var vi framme i uppsala. Vi satt där och sjöng, pratade finsk och hade oss, ganska så underbart. Tog tåget mot Falun vid 12, när vi skulle på tåget hade dom tagit bort våran vagn och det var varmt av bara fan. Emelie och Annely gick och skrek på kontuktörn medans jag satt och nötte ut väskorna. Det slutade med att vi fick samma platser i 1 klass som han gett till 3 andra. Så vi ringde och klagade till SJ. Vi fick iallafall 600:- tillbaka som tur var. Var framme i Falun vid 15 tiden kanske. Vi satt där länge och väl och väntade på att Sam, Emelies kompis skulle komma och hämta oss. Tillsist, efter 1h kom han. Hittade inte till lugnet, så vi for omkring länge och letade. När vi kom dit så råkade jag fråga på svenska några polacker efter vägen till ackriditeringen(stavning?). När vi skulle lämna vårat 12mannatält på campingen så fick vi inte komma in utan var tvugna att gå längre bort. Slog upp tältet men hevde ner det lika snabbt eftersom att vi tillsist fick bo på den andra campingen. Jobbigt något så förbannat. Sen skulle vi hitta duschar, det fanns inga, så vi fick gå till en toa på lugnet och duscha. Vi var något så irriterade. När vi kom tillbaka till campingen så så slog vi igång en engångsgrill, då kom alla vakter och klagade, ahaha! Ojojoj vad arga dom var! Det slutade med att vi gick lära känna Hjalmar, han hette egentligen Oskar, men som vi alla vet, jag och namn. Vi traskade med honom till Statoil, det var LÅNGT, LÅNGT säger jag! Avslutade kvällen med att bjuda in två randoms till vårat tält som hade glömt tältpinnarna. Dåligt val.

Dag 3, 3/6:

Fredag, jobbade ifrån 10 till 19, vaknade 08:00, gick upp och fixade iordning allting, käkade frukost. Vi fick fixa ihop massor av saker, och sedan satte vi oss vid en gate som vi skulle sitta vid, visst. Det låter extremt tråkigt, MEN jag måste säga att det var förjäkla roligt! Bevittnade Raubtier(för 6 gången), Entombed(för 2 gången), Sabaton(för 2 gången) och Van Canto, helt otroliga var dom! Sen gick vi tillbaka till campingen. Det var ett jävla liv den kvällen, på ett dåligt sätt. Ena vakten HATADE mig, fråga inte varför, för INGEN visste varför, han själv kunde inte ens förklara varför. Vi var så jääävla irriterade på dom så det var inte sant. Svor och hade oss gjorde vi. Men var uppe länge var vi också.. Dåligt val.... Våra rumskompisar bjöd in 2 till utan att fråga. Vi kastade ut dom två andra samma kväll, vi hade våra anledningar.

Dag 4, 4/6:

Lördag,
jobbade från 18.00 till 02.30, vaknade 10-10:30. Sprang upp en stund för att dom två som vi kastat ut kvällen innan var tillbaka. Vi orkade inte göra något så vi bestämde oss för att sova till 15 igen, jag vaknade av att Mimmi satt och strök mig på kinden och av att Jenny satt och strök mig på armen, det var dom två som bland annat fick sova i vårat tält, eller ja, inte Jenny, men Mimmi. Vaknade till och kunde inte somna om. Gjorde oss iordning och gick och åt. Satt sedan vid gaten från 18 till 23, läääänge. Kul men extremt kallt! Bevittnade denna dag Dream Evil, Helloween & Dökött. Under Dökött kastade  som pizzor på publiken. ):

Dag 5, 5/6:

Söndag, jobbade från 10 och frammåt så länge vi orkade. Började med att käka sedan blev jag vän med den jäkla vakten igen, ahaha. Jag tror han är less mig. Vi började plocka skräp, vi var på så dåligt humör denna dag så vad som än hände var så förbannat kul, allt vi plockade upp var ungefär det roligaste vi någonsin sett. Illa. Vi samlade sedan ihop massa pant som dom skulle ha. Efter allt arbetande så umgicks vi med polackerna(♥) och några Falunbor. Väldigt intressant och kul. Vi blev kallade för "umeåfolket" ett X antal gånger, dessutom. Blö. BodN & Kalix vare ju.

Heather och Mats(?), som sagt, jag och namn.....

En liten bit av Annely, mig och Andurs.

Jola & Oliver, han satt och översatte tidningen åt Maja.

En till liten bit av Annely, mig och Andurs.

Vi avslutar med en bild på Maja och.. Tord? Eftersom att Maja kommit på tal men inte varit med på någon bild än.

Tack för en vacker festival, and we'll be back!

Bilderna är INTE mina, dom är tagna av Maja från polen, ifrån Annely och någon annan.

Tak, Kurwa

Hej alla glada! Jag har inte skrivit på ett himla bra tag, men ska allvarligt försöka nu igen. Har just nu en inneboende hos mig som heter Emelie, ni har välan hört lite om henne förmodar jag. Hon är underbar iallafall, hon är bott här sen 1 maj i år. Jag har under denna tid hunnit vara på rockstad: falun, första dagen sög, det ska jag berätta lite mer om sedan ja. Undertiden medans Falun pågick så fick jag lära känna en hel bunt med många otroligt underbart härliga människor, allt ifrån skåningar, haparandabor, falunbor och polacker. Polackerna var ju genom sköna. Så jag, Annely & Emelie drar en tripp ner till Polen i oktober för att bevittna Behemoth, Within Temptation, Auschwitz men framförallt återuppleva våra polacker!